Tayler Samuel Francis: "Szerettem volna kipróbálni magam egy nagyobb megmérettetésen"

Tayler Samuel Francis, a BME Gépészmérnöki Kar (GPK) gépészmérnöki mesterszakos hallgatója megnyerte a QForm képlékenyalakítási versenyét. Interjú.

Tayler Samuel Francis

Először mesélj magadról, és arról, miért döntöttél úgy, hogy gépészmérnöknek tanulsz!

2001-ben születtem Egerben. Édesapám brit üzletember, édesanyám magyar, nemzetközi ügyekkel foglalkozik a Képzőművészeti Egyetemen. Bár van mérnök-informatikus a rokonom, a műszaki pályát nem családi indíttatásból választottam.

Az egri Neumann János Gimnáziumban végeztem, előbb informatika, aztán fizika fakultációra jártam, itt kristályosodott ki bennem, hogy lényegében gépészmérnök szeretnék lenni. De már előtte is rajongtam a műszaki kiállítások és múzeumok iránt. A mechatronikai mérnöki, a mérnökinformatikus és a gépészmérnöki alapszakon gondolkodtam továbbtanulási lehetőségként, és végül a gépészmérnökit választottam – ez tűnt a legsokoldalúbb opciónak.

A BME-ről pedig már középiskolás koromban azt hallottam, hogy a legmagasabb műszaki képzést nyújtja Magyarországon.

Hogyan fogalmazódott meg Benned az ötlet, hogy indulsz a QForm Hot Bulk Forging Olympiadon?

Az egyik tanórán említették, hogy van egy rangos, nemzetközi verseny melegalakítás témájában. Szerettem volna kipróbálni magam egy nagyobb megmérettetésen. Már tavaly is próbálkoztam, akkor az országos harmadik helyet értem el, mert a folyamatban elkövettem egy hibát. Most céltudatosabban készültem, több energiát fektettem a kovácsolás egyes lépéseinek a megtanulásába, és a problémák kiküszöbölésébe.

Mit gondolsz, mi volt a sikered titka?

Mindenképpen előnynek számított, hogy a felhasználói szintnél jóval gyorsabban tudtam használni a SolidWorks és a QForm szoftvereket, és nem akadtam el a technikai tényezőkön.

Nyulász Pál tanár úr fáradhatatlanul foglalkozott velünk a felkészülés során (néha több energiája volt, mint nekem), és Renkó Józsefnek is nagyon sokat köszönhetünk a QForm használatával kapcsolatban. A magyar versenytársaim is segítettek a készülésben.

Tayler Samuel Francis

Kikből állt a mezőny?

A magyar fordulón javarészt mi voltunk jelen, a BME Gépészmérnöki Karról, a nemzetközi fordulón pedig 14 ország 42 egyetemének 123 résztvevője vett részt…

Milyen további terveid vannak a témában? Hogyan képzeled el a jövődet?

Mindenképpen gépészmérnökként, különösen érdekel az alakítástechnika gyakorlatiasabb oldala, de kacérkodom, hogy még elvégzem a BME GPK hegesztői szakmérnöki továbbképzését is.

Tayler Samuel Francis 2001-ben született Egerben. 2020-ban végzett az egri Neumann János Gimnáziumban. 2024 januárjában diplomázott a BME GPK gépészmérnöki alapszakán. Jelenleg a BME GPK machanical engineering modelling mesterszakos, elsőéves hallgatója.

A nemzetközi verseny hét előző fordulóin is a BME Gépészmérnöki Karának hallgatói vitték el a prímet:

a 2023-ban Kovács Mátyás nyerte a versenyt, itt olvasható a vele készült interjú,

a 2022-es versenyt Korsós Krisztián nyerte, a vele készített interjúnk itt olvasható,

a 2021-es versenyen harmadik helyezést Varga Viktor hallgatónk vitte el, vele is készítettünk interjút,

a 2020-as versenyen holtversenyben diadalmaskodó Solti Kálmán hallgatónkkal szintén olvashatnak interjút a BME GépészBlogon.

2019-ben hallgatónk, Ottlakán Márk a 4. helyet érte el a 139 induló közül, akik 14 ország 40 egyetemének hallgatói. Helyezésével a mezőny legfelső 2,8%-ába tartozott.

2018-ban hallgatónk, Peitler Zsolt szintén 4. helyezést kapott, 16 ország 115 indulójából. Ő ezzel a legjobb 3,4%-ába tartozott a mezőnynek.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések