„Mindenkihez megtaláltuk a hozzáillő feladatot” – interjú a BME Motorsport két vezetőjével
A Techtogether 2022 mérnökhallgatói versenyen a második helyen végzett a BME Motorsport. A jelenleg nyolcvanfős csapat nagyjából háromnegyede a GPK hallgatója, azon belül is főleg gépészmérnök- és mechatronikaimérnök-hallgatókból áll. A versenyről kérdeztük a csapat két vezetőjét.
György István: A versenyen különböző ipari résztvevőktől, cégektől
kapunk előre elkészítendő, vagy helyszínen megvalósítandó feladatokat. Ezek a
feladatok a kreativitást helyezik előtérbe, az egyetemen megszerzett elméleti
tudás implementálására.
Hus Máté: A vállalatoktól
kapott feladatok két részből álltak. Voltak előre megoldandó, határidős,
valamint helyszínen megoldandó feladatok. A versenyzők az utóbbiakról csak egy
előzetes leírást kapnak, de a helyszínen kell megoldaniuk a feladatot. Tíznél
több vállalat különböző témakörökben kiírt feladatait teljesítettük, szerepelt
köztük a reverse engineering témaköre (3D szkennelt pontfelhőből kellett 3D
modellt készítenünk), CAN és Hardware-InThe-Loop, valamint gazdasági és
marketing jellegű feladatok megoldására is szükség volt.
Mi volt a legnagyobb
kihívás a versenyen?
HM: A versenyen a
legnagyobb kihívás a vállalati feladatok helyes megoldása volt, szervezetileg
pedig , hogy egy teljesen friss csapattal kezdtük a 2022/2023-as szezont, mivel
augusztus végével rengeteg régi tagunk fejezte be a tanulmányait. Így nagy
hangsúlyt kellett fektetnünk arra is, hogy mindenkihez megtaláljuk a hozzáillő
feladatot, és csapategységet kovácsoljunk a felkészülés során.
Mi lehetett az oka
annak, hogy Ti nyerhettétek el a második helyezést?
HM: Annak
ellenére, hogy rövid idő állt rendelkezésre összeszoknia a jelenlegi csapatnak,
a kezdeti nehézségeken sikeresen átbillentünk és mindenki a maximumot nyújtotta
a verseny során.
Milyen terveitek
vannak?
GYI: Zajlik a
következő, ’23-as versenyautónk tervezése. Január elején versenyregisztrációs
kvízeket kell megoldanunk, ezekkel
tudjuk kvalifikálni magunkat a megmérettetésekre. Ezekben a kvízekben mérnöki,
illetve szabályzati kérdésekre kell gyorsan és helyesen választ adni.
A ’23-as versenyautónál a tömegcsökkentést helyezzük előtérbe,
és a belsőégésű motorunkat egyedi alkatrészekkel szeretnénk továbbfejleszteni.
A legnagyobb fejlesztés jövőre a hibrid hajtáslánc lesz, két, egymástól
független, elektromos agymotor fogja hajtani az első kerekeket, így kiegészítve
a Suzuki motorunkat, amely természetesen a hátsó tengelyt hajtja, ahogy eddig
is. Ezzel Magyarország első hibrid hajtásláncú
Formula Student versenycsapata szeretnénk lenni.
György István, csapatkapitány
1999 decemberében született Budapesten. Az egri Gárdonyi
Géza Ciszterci Gimnázium reáltagozatán érettségizett. 2018 szeptemberében
kezdte a BME gépészmérnöki alapszakát, 2022 februárjától pedig a BME GPK
gépészmérnöki mesterképzésének hallgatója, géptervező szakirányon. A csapatban
ez a negyedik szezonja, 2019 őszén csatlakozott a csapathoz.
Hus Máté, a gyártás
csoportvezetője
1999 novemberében született Zalaegerszegen, ahol a Kölcsey
Ferenc Gimnáziumban érettségizett. Jelenleg harmadéves hallgató a BME Közlekedés
és Járműmérnöki Kar járműmérnöki szakának légijárművek szakirányán.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése