„Mindenkihez megtaláltuk a hozzáillő feladatot” – interjú a BME Motorsport két vezetőjével

A Techtogether 2022 mérnökhallgatói versenyen a második helyen végzett a BME Motorsport. A jelenleg nyolcvanfős csapat nagyjából háromnegyede a GPK hallgatója, azon belül is főleg gépészmérnök- és mechatronikaimérnök-hallgatókból áll. A versenyről kérdeztük a csapat két vezetőjét.

 Mi volt a feladatotok a Techtogether mérnökhallgatói versenyen?

György István: A versenyen különböző ipari résztvevőktől, cégektől kapunk előre elkészítendő, vagy helyszínen megvalósítandó feladatokat. Ezek a feladatok a kreativitást helyezik előtérbe, az egyetemen megszerzett elméleti tudás implementálására.

Hus Máté: A vállalatoktól kapott feladatok két részből álltak. Voltak előre megoldandó, határidős, valamint helyszínen megoldandó feladatok. A versenyzők az utóbbiakról csak egy előzetes leírást kapnak, de a helyszínen kell megoldaniuk a feladatot. Tíznél több vállalat különböző témakörökben kiírt feladatait teljesítettük, szerepelt köztük a reverse engineering témaköre (3D szkennelt pontfelhőből kellett 3D modellt készítenünk), CAN és Hardware-InThe-Loop, valamint gazdasági és marketing jellegű feladatok megoldására is szükség volt.

Mi volt a legnagyobb kihívás a versenyen?

HM: A versenyen a legnagyobb kihívás a vállalati feladatok helyes megoldása volt, szervezetileg pedig , hogy egy teljesen friss csapattal kezdtük a 2022/2023-as szezont, mivel augusztus végével rengeteg régi tagunk fejezte be a tanulmányait. Így nagy hangsúlyt kellett fektetnünk arra is, hogy mindenkihez megtaláljuk a hozzáillő feladatot, és csapategységet kovácsoljunk a felkészülés során.

Mi lehetett az oka annak, hogy Ti nyerhettétek el a második helyezést?

HM: Annak ellenére, hogy rövid idő állt rendelkezésre összeszoknia a jelenlegi csapatnak, a kezdeti nehézségeken sikeresen átbillentünk és mindenki a maximumot nyújtotta a verseny során.





Milyen terveitek vannak?

GYI: Zajlik a következő, ’23-as versenyautónk tervezése. Január elején versenyregisztrációs kvízeket  kell megoldanunk, ezekkel tudjuk kvalifikálni magunkat a megmérettetésekre. Ezekben a kvízekben mérnöki, illetve szabályzati kérdésekre kell gyorsan és helyesen választ adni.

A ’23-as versenyautónál a tömegcsökkentést helyezzük előtérbe, és a belsőégésű motorunkat egyedi alkatrészekkel szeretnénk továbbfejleszteni. A legnagyobb fejlesztés jövőre a hibrid hajtáslánc lesz, két, egymástól független, elektromos agymotor fogja hajtani az első kerekeket, így kiegészítve a Suzuki motorunkat, amely természetesen a hátsó tengelyt hajtja, ahogy eddig is.  Ezzel Magyarország első hibrid hajtásláncú Formula Student versenycsapata szeretnénk lenni.

 Benesóczky L.

 György István, csapatkapitány

1999 decemberében született Budapesten. Az egri Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnázium reáltagozatán érettségizett. 2018 szeptemberében kezdte a BME gépészmérnöki alapszakát, 2022 februárjától pedig a BME GPK gépészmérnöki mesterképzésének hallgatója, géptervező szakirányon. A csapatban ez a negyedik szezonja, 2019 őszén csatlakozott a csapathoz.

Hus Máté, a gyártás csoportvezetője

1999 novemberében született Zalaegerszegen, ahol a Kölcsey Ferenc Gimnáziumban érettségizett. Jelenleg harmadéves hallgató a BME Közlekedés és Járműmérnöki Kar járműmérnöki szakának légijárművek szakirányán.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések